مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 13:502023-10-24اقتصادي

افزایش کیفیت آب خروجی با احداث حوضچه زلال ساز تصفیه خانه آب مراغه


مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از افزایش کیفیت آب خروجی با احداث حوضچه زلال ساز تصفیه خانه آب مراغه خبر داد.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی از افزایش کیفیت آب خروجی با احداث حوضچه زلال ساز تصفیه خانه آب مراغه خبر داد.

محمد خانی با بیان این که ساخت حوضچه زلال ساز تصفیه خانه آب مراغه با اعتبار 250 میلیارد ریال در حال اجرا است، گفت: در راستای افزایش ظرفیت و کیفیت آب شرب و توسعه و تجهیز تصفیه خانه آب مراغه با قدمت بیش از 20 سال و با توجه به رشد جمعیت و توسعه روز افزون شهرستان، عملیات احداث ساخت مخزن زلال ساز تصفیه خانه آب مراغه آغاز شده و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: هدف از احداث حوضچه زلال ساز، افزایش کیفیت آب خروجی و افزایش ظرفیت حوضچه مخازن آب از 10 هزار مترمکعبی به 15 هزار مترمکعب (ظرفیت حوضچه برابر 5000 متر مکعب با قطر 33 متر و عمق پنج متر و از نوع کلاسیفایر) است.

وی با اشاره به این که این مخزن در راستای اجرای مدول دوم تصفیه خانه آب مراغه ساخته می شود، گفت: با توجه به ورود سیلاب های فصلی در پی بارش های شدید در برخی از فصول سال که منجر به افزایش کدورت آب از پشت سد علویان به تصفیه خانه آب و تاثیر در عملکرد و کارایی تصفیه خانه می شود، بهره برداری از این مخزن برای شهرستان مراغه ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش کیفیت آب خروجی با احداث حوضچه زلال ساز تصفیه خانه آب مراغه

افزایش کیفیت آب خروجی با احداث حوضچه زلال ساز تصفیه خانه آب مراغه