مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 آبان 1402 ساعت 18:252023-11-21سياسي

آغاز تدوین سیاست های کلی اصل 45 قانون اساسی


به گفته مشاور رییس جمهور، تدوین سیاست های کلی اصل 45 قانون اساسی در راستای تبدیل منابع طبیعی به دارایی های مولد و پایدار آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی، محمدهادی زاهدی وفا در اولین جلسه کارگروه تدوین سیاست های کلی اصل 45 قانون اساسی گفت: ایران ازنظر منابع طبیعی جزء 10 کشور غنی دنیا است و هم ازلحاظ معدنی و هم از لحاظ ذخایر هیدروکربوری شرایط مناسبی داریم.

وی با بیان اینکه استفاده مؤثر از این منابع در گرو فهم مشترک همه اجزاء حاکمیت از آن و داشتن به نقشه راه مشترک برای پیشرفت کشور در این زمینه است؛افزود: متأسفانه در حال حاضر حتی یک حسابداری ساده از میزان ذخایر کشور نداریم که بر اساس آن سیاست گذاری و برنامه ریزی صورت بگیرد.

مشاور رییس جمهور با اشاره به اینکه در اصل 45 قانون اساسی موارد مهمی در مورد انفال و ثروت های عمومی ذکر کرده، تصریح کرد: متأسفانه در این سال ها توجهی به این اصل نشده و عملاً ارتباط عمودی این اصل قانون اساسی و سیاست ها و قوانین بعدی روشن نیست.

زاهدی وفا اضافه کرد: مقام معظم رهبری به اصل 45 قانون اساسی و موضوع منابع طبیعی و عدالت بین نسلی توجه ویژه ای دارند و بر اساس رهنمودهای ایشان بهره برداری از منابع طبیعی باید به سرمایه های مولد و پایدار تبدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تدوین سیاست های کلی اصل 45 قانون اساسی

آغاز تدوین سیاست های کلی اصل 45 قانون اساسی