مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 11:052023-11-15اقتصادي

جدیدترین قوای محرکه ایران خودرو در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو


شرکت ایپکو در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو که با رویکرد کاهش مصرف سوخت و توسعه قوای محرکه دونیرو و برقی سازی آغاز شده است، خانواده محصول توسعه یافته EFP و خانواده موتور سه استوانه با نام IK3 را به نمایش گذاشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایکوپرس- قوای محرکه EFP نسل جدید قوای محرکه ملی EF7 است که با رویکرد کاهش مصرف سوخت، افزایش عملکرد و کاهش میزان آلایندگی طراحی و توسعه یافته است و خانواده موتور سه استوانه شامل موتور تنفس طبیعی 1300 سی سی، موتور پرخوران تزریق درگاهی 1300 سی سی، موتور پرخوران تزریق مستقیم 1300 سی سی و موتور دوگانه سوز 1300 سی سی است.

شرکت ایپکو همچنین با توجه به رسالت وجودی و نقشه راه قوای محرکه مصوب ایران خودرو، توسعه خودروهای دو نیرو (HYBRID) با هدف کاهش مصرف سوخت و افزایش عملکرد قوای محرکه را در دستور کار دارد.

در این راستا پروژه تارا دو نیرو با سامانه سری، موازی و بر اساس جعبه دنده DHT با هدف کاهش مصرف سوخت 35 درصدی آغاز شده و فعالیت های آن در قالب اندازه یابی مهندسی قطعات، طراحی موتور احتراق داخلی اتکینسون، طراحی سامانه های دو نیرو، انطباق قوای محرکه و نگاشت در حال انجام است.

با توسعه قوای محرکه دو نیرو، قابلیت تطابق این سامانه با دیگر محصولات ایران خودرو نیز ایجاد می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدیدترین قوای محرکه ایران خودرو در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو

جدیدترین قوای محرکه ایران خودرو در دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو