مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 11:252023-11-19سياسي

مخالفت با تنظیم حقوق بازنشستگان! متناسب سازی، شدنی است


شهباز حسن پور، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان اقدام خوبی بود که از سوی دولت و مجلس انجام شد.

مدت ها بود که کسانی که عمرشان را در جهت خدمت به مردم صرف کردند، - درحالی که متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه مطرح است، اما حاجی بابایی، رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به دنیای اقتصاد گفت دولت در کمیسیون تلفیق مخالف آوردن این بند در برنامه هفتم بود و معتقد به آوردن قانون دائمی برای این مهم است.

آیا دولت بار مالی ناشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان را می پذیرد؟ در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه، متناسب سازی حقوق بازنشستگان برای دومین بار در صحن مجلس مطرح شد، اما بار دیگر به دلیل برخی از ابهامات به کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ارسال شد.

برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان در سال اول به حدود 80 هزار میلیارد تومان منابع نیاز است، منابعی که در برنامه، محل تامین آن مشخص نمی شود و دولت باید محل تامین آن را در بودجه سنواتی اعلام کند.

از سوی دیگر دولت در کمیسیون تلفیق مخالفت خود با این بند را اعلام و عنوان کرده که باید برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان قانون دائمی آورده شود.

مطابق با اصل 75 قانون اساسی طرح های ارائه شده توسط نمایندگان یا اصلاحات مربوط به لوایح دولت که هزینه های عموم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخالفت با تنظیم حقوق بازنشستگان! متناسب سازی، شدنی است

مخالفت با تنظیم حقوق بازنشستگان! متناسب سازی، شدنی است