مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 20:452023-11-08اقتصادي

بازگشت و مهاجرت معکوس 500 هزار نفر از شهر به روستا


حمید سعادت معاون سرمایه گذاری توسعه روستایی: با ایجاد نقشه راه مهاجرت معکوس شاهد بازگشت 500 هزار نفر از شهر به روستا هستیم.

به طوری که با ایجاد امکانات و فرصت های لازم از جمله پرداخت تسهیلات اشتغال در تمامی روستاها فراهم شده است.

- معاون سرمایه گذاری توسعه روستایی گفت: تامین اشتغال پایدار و ایجاد زنجیره صنایع غذایی شاهد بازگشت و مهاجرت معکوس 500 هزار نفر از شهر به روستا هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، حمید سعادت معاون سرمایه گذاری توسعه روستایی در برنامه فرامتن گفت: مشکل اصلی اقتصاد و اشتغال روستایی هویت محوربودن است چراکه تامین بخش زیادی از محصولات خانوارها از طریق اشتغال روستایی که به صورت درون زایی و توسط خانوارها صورت می گیرد.

به گفته وی  نقش تعاونی ها  در حوزه اشتغال روستایی بسیار موثر است و بخش عمده ای از اشتغال ها به صورت خانوادگی انجام می شود.

او می گوید: بسیاری از طرح ها از جمله نیروگاه های خورشیدی در حال حاضر به صورت مشارکتی در روستاها در حال  شکل گیری است که اجرای این طرح ها به صورت تعاونی و در قالب بستر ایجاد تعاونی ها بسیار موفق خواهد بود .

سعادت گفت: با ایجاد زنجیره صنایع در روستاها دیگر تولید محصولات به صورت فصلی نیست و این امر نشان دهنده تقویت زنجیره تولید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت و مهاجرت معکوس 500 هزار نفر از شهر به روستا

بازگشت و مهاجرت معکوس 500 هزار نفر از شهر به روستا