مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 08:402023-10-26اقتصادي

مصرف مازوت برای نیروگاه بیشتر از گاز هزینه دارد


قیمت سوخت گاز و مازوت یکی است اما هزینه تعمیرات نیروگاه بعد از استفاده از مازوت 25 درصد بیشتر از مصرف گاز است - محمد نورصالحی، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهارداشت: در بازدیدی که از نیروگاه شهید محمد منتظری داشتیم، این نیروگاه دارای یک خط سوخت گاز و یک خط سوخت مازوت است، مشعل های مازوت سوز این نیروگاه در حال حاضر به طور کامل پلمپ است.

وی با بیان اینکه سوخت مصرفی نیروگاه شهید محمد منتظری اصفهان از ابتدا مازوت خروجی پالایشگاه بوده است و بعد خط گاز اضافه شده است، گفت: آلودگی مازوت بیش از ده برابر گاز است.

نورصالحی با اشاره به اینکه مسؤولان نیروگاه، متقاضی سوخت مازوت نیستند، افزود: به گفته مدیران این نیروگاه، قیمت سوخت گاز و مازوت یکی است اما هزینه تعمیرات نیروگاه بعد از استفاده از سوخت مازوت 25 درصد بیشتر از  گاز است ضمن اینکه مازوت آلودگی بالایی دارد و زمانی که نیروگاه مجبور به استفاده از سوخت مازوت می شود پرسنل نیروگاه به شدت آسیب می بینند.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: مسؤولان نیروگاه بیان می کنند مخالف استفاده از سوخت مازوت هستند اما زمانی که هوا سرد می شود، مصرف گاز کشور به ویژه مصرف خانگی آن قدر زیاد می شود که به رغم موافق نبودن مدیران نیروگاه و مسؤولان استان، آنان به دلیل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف مازوت برای نیروگاه بیشتر از گاز هزینه دارد

مصرف مازوت برای نیروگاه بیشتر از گاز هزینه دارد