مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 10:012023-11-05اقتصادي

نگاهی به دغدغه های کشاورزان گلستانی در کشت پاییزه


خبرگزاری فارس از گلستان- فاطمه عبدی: کشت پاییزه در بخش کشاورزی فرآیندی مهم و اثرگذار در تولیدات کشاورزی به ویژه محصولات زراعی است.

چرخه مهم و زیربنایی تولید و بخش زراعی با توجه به اقلیم حاکم بر کشور و شروع سال آبی از مهرماه با شروع فصل پاییز با عنوان کشت پاییزه آغاز می شود و دست یابی به اهداف اقتصادی و تولید بهینه در آن نیازمند برنامه ریزی همه جانبه با لحاظ نمودن همه عوامل موثر در چرخه کشت پاییزه است.

اما وضعیت موجود چیست و به کجا خواهیم رسید؟ متاسفانه در عرصه کشاورزی کشور برای کشت پاییزه، قریب به اتفاق صرفا تابع چرخه تکراری کشت محصولات خاص مانند گندم، جو و محصولات زراعی با پایه دیم است.

* کمبود سوخت مهمترین مشکل کشاورزان در کشت محصولات پاییزه کشاورز نمونه گلستانی در گفتگو با خبرنگار فارس، مهم ترین دغدغه کشاورزی را کمبود سوخت و تاخیر در تحویل و توزیع سوخت ادوات کشاورزی عنوان می کند و می گوید: یکی از مشکلات اساسی ما در حوزه زراعی، کشاورزی، باغی و حتی در مرغداری ها و دامداری ها، کمبود میزان سوخت و تاخیر در تحویل و توزیع این فرآورده نفتی است.

این موضوع ارتباط مستقیم با جهادکشاورزی ندارد و این معضل مربوط به شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان است که متاسفانه پاسخگوی کشاورزان نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به دغدغه های کشاورزان گلستانی در کشت پاییزه

نگاهی به دغدغه های کشاورزان گلستانی در کشت پاییزه