مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 13:252023-11-01فرهنگي

کشف 11 گور باستانی در محوطه دشت جنت رودبار رامسر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، حسین ایزدی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: یافته های باستان شناسی از دومین فصل کاوش محوطه باستانی عصر مفرغ ایزگام دشت جنت رودبار رامسر که به گفته کارشناسان بیش از 3 هزار و 600 سال .

- سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: طبق یافته های باستان شناسی 11 گور باستانی در محوطه باستانی ایزگام دشت جنت رودبار رامسر کشف شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، حسین ایزدی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: یافته های باستان شناسی از دومین فصل کاوش محوطه باستانی عصر مفرغ ایزگام دشت جنت رودبار رامسر که به گفته کارشناسان بیش از 3 هزار و 600 سال قدمت دارد در دومین همایش فرهنگ و تمدن شهرستان رامسر ارائه می شود.

وی با اشاره به کشف 11 گور باستانی در این محوطه، افزود: مطالعات انسان شناسی بر روی بقایای انسانی، گونه شناسی سفال محوطه ایزگام دشت و بررسی تطبیقی الگوهای معماری قبور این محوطه با دیگر محوطه های باستانی ایران از جمله محورهای این همایش خواهد بود.

ایزدی گفت: باستان شناسان اولین بار این محوطه را در سال 1396 کاوش کردند فصل دوم کاوش نیز پس از 6 سال وقفه به سرپرستی محمد خلعتبری به اتمام رسید و نتایج بسیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف 11 گور باستانی در محوطه دشت جنت رودبار رامسر

کشف 11 گور باستانی در محوطه دشت جنت رودبار رامسر