مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 14:252023-10-28اقتصادي

تولید پارچه های قابل تغییر شکل امکان پذیر می شود


الیاف جدیدی که در دانشگاه «ام آی تی» ابداع شده اند، می توانند به تولید پارچه هایی کمک کنند که در واکنش به گرما تغییر شکل می دهند.

- الیاف جدیدی که در دانشگاه ام آی تی ابداع شده اند، می توانند به تولید پارچه هایی کمک کنند که در واکنش به گرما تغییر شکل می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، پژوهشگران نوعی الیاف ارزان قیمت ساخته اند که در واکنش به گرما منقبض می شود و با از بین رفتن گرما شکل خود را از سر می گیرد.

الیاف قابل تغییر شکل که با ماشین آلات کنونی تولید پارچه سازگار هستند و به حسگرها یا سخت افزارهای دیگر وابسته نیستند، می توانند کاربردهای بی شماری داشته باشند.

مدتی است که پژوهشگران روی تولید الیاف قابل تغییر شکل کار می کنند تا بتوان از آنها در منسوجات برای طیف گسترده ای از کاربردها، از گرم نگه داشتن افراد گرفته تا هواپیماها استفاده کرد اما بسیاری از آنها به سخت افزاری نیاز دارند که استفاده کردن از آنها را در بیرون از محیط آزمایشگاه غیر عملی می کند.

پژوهشگران دانشگاه ام ای تی (MIT) و دانشگاه نورث ایسترن (Northeastern University) در حال حاضر نوعی الیاف ارزان قیمت به نام فایبروبو (FibeRobo) ساخته اند که در واکنش به دما تغییر شکل می دهد و با ماشین آلات تولید پارچه سازگار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید پارچه های قابل تغییر شکل امکان پذیر می شود

تولید پارچه های قابل تغییر شکل امکان پذیر می شود