مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 14:102023-11-04اقتصادي

کاهش خسارت خشکسالی در دیمزارها با تغییر در شیوه تولید


مدیر امور زراعی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برنامه ریزی سازمان جهادکشاورزی این استان برای مقابله با خسارت های ناشی از خشکسالی در دیمزارهای این استان خبر داد و گفت: - ایسنا/سمنان مدیر امور زراعی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برنامه ریزی سازمان جهادکشاورزی این استان برای مقابله با خسارت های ناشی از خشکسالی در دیمزارهای این استان خبر داد و گفت: با تغییر در شیوه تولید می توان خسارت خشکسالی را کاهش داد.

ابوالفضل شاهمرادی 13آبان ماه در حاشیه بازدید از دیمزارهای منطقه باغچه کالپوش اظهار کرد: در این منطقه معمولاً کشت دیم، کشت رایج برای تولید محصولات زراعی است.

وی با بیان اینکه در تولید محصولات زراعی دو فاکتور بسیار مهم تأثیرگذار است افزود: بارندگی و همچنین میزان پراکنش دو فاکتور مهم در کشت های دیم است که متاسفانه در روستای باغچه پراکنش به اندازه کافی نیست.

مدیر امور زراعی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در تولید محصولات زراعی خصوصاً محصولات استراتژیک همانند گندم و محصولات اساسی همانند جو، مناطق دیم از پتانسیل بالایی برخوردار هستند و فاکتور مهم و تاثیرگذار در میزان عملکرد در واحد سطح، میزان بارندگی و نوع پراکنشی بارندگی هاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش خسارت خشکسالی در دیمزارها با تغییر در شیوه تولید

کاهش خسارت خشکسالی در دیمزارها با تغییر در شیوه تولید