مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 01:502023-11-15اجتماعي

آخرین بارش شهاب پاییزی را حتما ببینید! + طریقه تماشا و زمان دقیق


مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با اشاره به اوج بارش شهابی اسدی در بامداد جمعه، 26 آبان ماه گفت: با توجه به اینکه زمان زیادی از عبور این دنباله دار از نزدیکی خورشید گذشته است، - جی پلاس ؛ با توجه به دوره گردش به نسبت کوتاه این دنباله دار، این بارش شهاب همواره مورد توجه آماتور ها و رصدگران پدیده های زیبای آسمان بوده است.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با اشاره به اوج بارش شهابی اسدی در بامداد جمعه، 26 آبان ماه گفت: با توجه به اینکه زمان زیادی از عبور این دنباله دار از نزدیکی خورشید گذشته است، متوقع مشاهده شهاب های زیادی نیستیم و حداکثر 15 شهاب در ساعت در بارش شهابی امسال آن هم در یک آسمان تاریک و به دور از آلودگی هوا و نور شهرها، قابل مشاهده خواهد بود.

مهندس مسعود عتیقی در گفتگو با ایسنا، گفت: بارش شهابی اسدی یکی از بارش های مشهور سالانه است که در بامداد روز جمعه 26 آبان ماه 1402 به اوج می رسد.

وی افزود: از آنجایی که کانون بارش در صورت فلکی شیر (اسد) قرار دارد، این بارش به این نام مشهور است و این در حالی است که منشأ این بارش، دنباله دار تمپل _تاتل 55 P است که دوره مداری آن هر 33.

2 سال به گرد خورشید کامل می شود.

عتیقی خاطر نشان کرد: با توجه به دوره گردش به نسبت کوتاه این دنباله دار، این بارش همواره مورد توجه آماتور ها و رصدگران پدیده های زیبای آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین بارش شهاب پاییزی را حتما ببینید! + طریقه تماشا و زمان دقیق

آخرین بارش شهاب پاییزی را حتما ببینید! + طریقه تماشا و زمان دقیق