مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 13:002023-11-07اقتصادي

رونمایی از ثبت کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: ثبت جهانی، ثروت ملی برای ملت ایران است و هرچه بتوانیم ثبت جهانی را افزایش دهیم به تولید ثروت و حفظ فرهنگ های کهن خود دست می یابیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشان، آیین پاسداشت ثبت کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی در تالار فرهنگسرای مهر کاشان برگزار شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در این آیین گفت: امروز گردهم جمع شده ایم تا در این بخش از جغرافیای ایران زمین از یک افتخار بزرگ فرهنگی و هنری جهانی یعنی ثبت کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی رونمایی کنیم و این در حالی است که در دل هایمان درد جانکاهی ناشی از آتش افروزی دو دولت آمریکا و اسراییل علیه ملت مظلوم فلسطین احساس می کنیم.

او ادامه داد: بی تردید کاشان در طول تاریخ محل تولد و رشد علمی دانشمندان و هنرمندانی است که ایران به آن ها می بالد، لذا کاشان را شهر تاریخ در قلب ایران زمین می توانیم بخوانیم.

محققیان افزود: بی تردید ثبت جهانی، ثروت ملی برای ملت ایران به شمار می رود و هرچقدر بتوانیم ثبت جهانی را افزایش دهیم از یک سو به تولید ثروت دست می یابیم و از سوی دیگر به حفظ فرهنگ های کهن خود نائل می شویم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از ثبت کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی

رونمایی از ثبت کاشان به عنوان شهر جهانی نساجی