مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 22:352023-11-18اجتماعي

وضعیت مهاجرت در بین دانش آموزان مدارس سمپاد


رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: براساس نمونه های آماری که اطلاعات آنها را جمع آوری کرده ایم، میزان مهاجرت در بین بچه های سمپادی کم و بیش شبیه هر جمع نخبگانی دیگر در کشور است و این عدد خیلی پایین نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، الهام یاوری معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان در برنامه صف اول، درباره آزمون ورودی پایه دهم مدارس سمپاد اظهار کرد: در دو دوره متوسطه اول و متوسطه دوم، دانش آموز می پذیریم و برای دانش آموزانی که در دوره متوسطه اول پذیرفته می شوند، برنامه ریزی شده که در یک دوره 6 ساله، آموزش های منسجم تربیتی، پژوهشی و علمی را بگذرانند.

وی ادامه داد: شکایتی از سمپاد شده بود و بر اساس آن دیوان عدالت اداری حکم داد که برای گذر از دوره اول به دوره دوم متوسطه، دانش آموزان باید مجدداً آزمون بدهند.

یعنی مثل بقیه دانش آموزان بیرون از سمپاد که برای آزمون تکمیل ظرفیت از آنها مجدداً آزمون می گیریم و پذیرای یک عده ای از آنها هستیم، برای دانش آموزان داخل سمپاد هم آزمون بگیریم.

یاوری افزود: در این شرایط دانش آموزانی که در حال حاضر محصل سمپاد هستند، خیلی نگران بودند که فرصت های آماده شدن را از دست داده اند و در عین حال در روند آموزشی شان ممکن است اختلالی پیش بیاید و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وضعیت مهاجرت در بین دانش آموزان مدارس سمپاد

وضعیت مهاجرت در بین دانش آموزان مدارس سمپاد