تولید محتوای مناسب علمی توسط دانش آموزان مستلزم داشتن سواد رسانه ای والدین و مدیران استتولید محتوای مناسب علمی توسط دانش آموزان مستلزم داشتن سواد رسانه ای والدین و مدیران است. - ایسنا/لرستان یک کارشناس سواد رسانه گفت: تولید محتوای مناسب علمی توسط دانش آموزان مستلزم داشتن سواد رسانه ای والدین و مدیران است. کلثوم دلیران در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در بحث سواد رسانه ای پنج سؤال اصلی و یا اصطلاحاً پنج سؤال طلایی مطرح است. اولین سؤال این است که این محتوا و پیام رسانه ای که من می بینم را چه کسی تولید کرده است؟ وی تصریح کرد: سؤال دوم این است که این محصول هر چه که هست عکس، فیلم، صوت، نماهنگ و یا موسیقی حاوی چه پیامی است و چه حرفی را می خواهد به منِ مخاطب منتقل کند؟ این کارشناس سواد رسانه خاطرنشان کرد: سؤال سوم این است که مخاطب های مختلف از این محتوا چه برداشتی می کنند، چون همان طور که می دانیم پس زمینه ذهن آدم ها در برداشت های آن ها تأثیرگذار است. دلیران اضافه کرد: سؤال چهارم این است که چه ابزارها و تکنیک های رسانه ای برای تولید این محتوا استفاده شده و سؤال پنجم نیز این است که در بلندمدت چه پیامدهایی روی ذهن منِ مخاطب می گذارد؟ وی بیان کرد: خلاصه این پنج سؤال طلایی این است که باید ببینیم چه کسی، چه چیزی را، به چه کسی، با چه تأثیری و با چه رسانه ای می رساند؟ این کارشناس سواد رسانه ادامه داد: به طور خلاصه وقتی فرد یک محص برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |