مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 09:012023-11-01اقتصادي

مصوبات سفر دوم رییس جمهور بخش کشاورزی کردستان را متحول می کند


پیمان اسکندری در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در سفر اول رییس جمهور به استان کردستان برای کارهای زیربنایی، تخصیص آب و زیرساخت های کشاورزی اعتباراتی مصوب شد و با جذب اعتبارات اقدامات خوبی انجام شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام اینکه یکی از چالش های کردستان در بخش کشاورزی، کمبود اراضی آبی است، گفت: هم اکنون در استان کردستان 88 درصد اراضی، دیم و 12 درصد آبی است.

اسکندری ادامه داد: در سفر اول رییس جمهور به کردستان تخصیص آب برای 16 هزار و 800 هکتار از اراضی پایاب سد آزاد، گاران و گاوشان مصوب شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تصریح کرد: در سفر روز پنجشنبه هفته جاری به کردستان 2 هزار و 700 از این اراضی در پایاب سد گاران و جنوب دریاچه زریوار به بهره برداری می رسد که این اقدام تحولی در مریوان و حوزه کشاورزی این شهرستان رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: با بهره برداری از 2 هزار و 700 هکتار از اراضی پایاب سد گاران تولید محصولات کشاورزی 20 تا 30 هزار تن افزایش خواهد داشت و می توان گفت به ازای هر هکتار هم یک نفر اشتغال پایدار ایجاد می شود.

اسکندری خاطرنشان کرد: علاوه بر تبدیل 2 هزار و 700 هکتار اراضی دیم به آبی سد پایاب سد گاران، صنایع تبدیلی و حلقه های بعد از تولید هم رونق خواهد گرفت و تحول بسیار بزرگی در کشاورزی مریوان رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبات سفر دوم رییس جمهور بخش کشاورزی کردستان را متحول می کند

مصوبات سفر دوم رییس جمهور بخش کشاورزی کردستان را متحول می کند