مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 13:202023-11-09اقتصادي

میدان نفتی الیگودرز ایران را وارد بازار شیل های نفتی دنیا می کند


مدیر اکتشافات شرکت ملی نفت ایران گفت: میدان نفتی گله بادوش الیگودرز، ایران را برای اولین بار وارد بازار شیل های نفتی دنیا می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از الیگودرز، مهدی فکور در حاشیه بازدید از اولین میدان شیل های نفتی کشور در منطقه گله بادوش الیگودرز با اشاره به اینکه 15 سال کار مطالعاتی و میدانی در این محدوده انجام شد تا امروز قابلیت برداشت از این میدان رو زمینی را داشته باشیم، عنوان کرد: این میدان هم به لحاظ کیفیت و کمی از ظرفیت خوبی برخوردار است، نمونه آزمایشی موفقیت آمیز بوده است.

وی افزود: روش برداشت آن پیدا و نمونه نیمه صنعتی آن هم در ابعاد 10 کیلو به روش پیوسته تولید نفت و میعانات نفتی به دنبال داشته است و با میادین نفتی نفت شهر و اهواز برابری می کند.

مدیر اکتشافات شرکت ملی نفت ایران بیان کرد: شیل های نفتی در دنیا به دو شکل زیر زمینی و روزمینی است، ما در این محدوده از نعمت رو زمینی که ظرفیت بالاتری نسبت به روش زیر زمینی است، برخوردار هستیم.

فکور با اشاره به اینکه یک روش معدنی و یک روش صنعتی در فرآیندهای نفتی داریم، گفت: روش جدیدی که ما پیدا کردیم قابلیت آن برای شیل های نفتی ایران است و به زودی ثبت جهانی می شود.

وی بیان کرد: کارخانه نیمه صنعتی آن را ساختیم و برداشت میعان، نفت و گاز را در این محدوده داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میدان نفتی الیگودرز ایران را وارد بازار شیل های نفتی دنیا می کند

میدان نفتی الیگودرز ایران را وارد بازار شیل های نفتی دنیا می کند