مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 10:352023-11-06اقتصادي

درآمد عوارض صادرات محصولات آب بر صرف اجرای الگوی کشت و نصب کنتورهای هوشمند می شود


با تصویب مجلس، وزرات اقتصاد موظف شد سالانه نیم درصد از ارزش محصولات کشاورزی و غذایی پرآب بر صادراتی خلاف الگوی کشت را اخذ کند که درآمد حاصل برای اجرای پروژه های آبخیزداری و الگوی کشت و نصب کنتورهای هوشمند چاه های آب کشاورزی در اختیار وزارت خانه های کشاورزی و نیرو قرار می گیرد.

- با تصویب مجلس، وزرات اقتصاد موظف شد سالانه نیم درصد از ارزش محصولات کشاورزی و غذایی پرآب بر صادراتی خلاف الگوی کشت را اخذ کند که درآمد حاصل برای اجرای پروژه های آبخیزداری و الگوی کشت و نصب کنتورهای هوشمند چاه های آب کشاورزی در اختیار وزارت خانه های کشاورزی و نیرو قرار می گیرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه و در ادامه بررسی موارد ارجاعی از کمیسیون تلفیق، بند (ت) ماده 38 لایحه برنامه هفتم توسعه را تصویب کردند.

طبق این مصوبه، طی سال های اجرای این قانون به منظور تقویت و حفظ منابع آبی کشور، وزارت امور اقتصاد و دارایی (گمرک جمهوری اسلامی ایران) موظف است، سالانه نیم درصد از ارزش محصولات کشاورزی و غذایی پر آب بر صادراتی خلاف الگوی کشت را أخذ و هرسال نیم درصد به این عوارض اضافه کند تا در پایان سال پنجم میزان آن به 2/5 درصد برسد و درآمد حاصل از عوارض فوق را به ردیف مربوط درآمدی نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد عوارض صادرات محصولات آب بر صرف اجرای الگوی کشت و نصب کنتورهای هوشمند می شود

درآمد عوارض صادرات محصولات آب بر صرف اجرای الگوی کشت و نصب کنتورهای هوشمند می شود