مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 13:252023-11-12سياسي

مردی با آرزوهای دور برد در قاب مستند+فیلم


تاکنون چندین مستند در رابطه با شهید تهرانی مقدم از نقطه شکل گیری واحد موشکی سپاه پاسداران در سال های دفاع مقدس تا پیشرفت صنعت موشکی ایران ساخته شده است.

- خبرگزاری فارس - گروه هنر و رسانه: شهید حسن تهرانی مقدم متولد 6 آبان 1338، در 21 آبان 1390 هنگامی که ریاست سازمان جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بر عهده داشت، در پی حادثه انفجار زاغه مهمات ملارد به فیض شهادت نائل آمد.

او در سال 1356 در رشته صنایع مدرسه عالی تکنیک در مقطع فوق دیپلم قبول شد و در سال 1358 در مقطع لیسانس در همـان رشـته ادامـه تحـصیل داد و موفـق بـه اخـذمـدرک مهندسی گردید.

شهید تهرانی مقدم با گسترش دامنه انقلاب در سال 1357 به صف انقلابیون پیوست و در تیر ماه 1359 به عضویت سپاه پاسداران درآمد و یک ماه پس از آغاز جنگ تحمیلی به جبهه های نبرد شتافت و سـال بعـد از سـوی فرمانده کل سپاه پاسداران، به عنوان فرمانده پشتیبانی کننده آتشهای خمپارهای سپاه معرفی گردید.

در سال 1361 با 180 قبضه توپ که از نیروهای بعثی در عملیـات فتح المبین بـه غنیمـت گرفتـه شـد، توپخانه سپاه و مرکز تحقیقات فنی توپخانه را در اهواز تأسیس کرد و در آبان مـاه سـال بعـد، مـأمور راه اندازی و سازماندهی فرماندهی واحد موشکی زمین به زمین سپاه شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردی با آرزوهای دور برد در قاب مستند+فیلم

مردی با آرزوهای دور برد در قاب مستند+فیلم