مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 آبان 1402 ساعت 14:012023-11-16فرهنگي

«ابن حسام خوسفی» ایستاده بر قله پر فراز شعر آیینی و حماسی ایران


خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی؛ ایستاده بر قله پر فراز شعر آیینی ایران زمین، ایستاده بر دیار حماسه سرای ایران (خراسان)، ایستاده بر بلندای دیار گل نرگس و شعر و ادب خراسان جنوبی (خوسف).

او بار دیگر به اهتزاز در آورد پرچم پر افتخار شعر آیینی را از جنوب خراسان تا لقب فردوسی ثانی را از آن خود کند در قطب شعر حماسی ایران و جهان، خراسان.

شاید که نه به طور حتم ابرها هم حس شاعرانه به خود گرفتند تا درست در همان لحظه ای که می خواهی دل را به سپاری به مصرع مصرع، بیت بیت، غزل و غزل و قصیده قصیده شاعر آیینی خراسان جنوبی (ابن حسام خوسفی) نم نم باران هم بر سر و روی شهر و  آرامگاه سراسر هنر و زیبایی ابن حسام خوسفی می بارد.

  هرچند کوتاه است این نم نم باران پاییزی اما از حس و حال همراهی ابرها با حس و حال همراهان در بقعه این پیر مراد و شاعر آیینی خراسان جنوبی حکایت دارد.

  بهسازی معبرهای ورودی  ستاد بازآفرینی شهری خوسف نیز در حال بهسازی معبرهای ورودی به ابن حسام خوسفی است تا حس و حال شاعرانه، عارفانه، عاشقانه این شاعر آیینی ایران زمین را دو چندان کند و همین طور که بر سنگ فرش های جدید گام می نهی به بیش از 500 سال قبل بازگردی به سیر و سیاحت در آرامگاه ساده اما بی نظیر این پیر مراد خوسفی بپردازی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ابن حسام خوسفی» ایستاده بر قله پر فراز شعر آیینی و حماسی ایران

«ابن حسام خوسفی» ایستاده بر قله پر فراز شعر آیینی و حماسی ایران