مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 09:102023-10-25سياسي

نوروزی: همه به قفه حکومتی برگردند


نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه برخی علما درباره طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، بر اولویت فقه حکومتی بر فقه فردی تاکید کرد.

- نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه برخی علما درباره طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، بر اولویت فقه حکومتی بر فقه فردی تاکید کرد.

حسن نوروزی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مصوبه سال 1399 مجلس شورای اسلامی درباره طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول تاکید کرد: امروز مساله اسناد عادی در کشور مشکل ساز شده است؛ یکی از این مشکلات آن است که 2 نفر در یک بنگاهی روی برگه ای قراردادی می نویسند و فروشنده و خریدار، زمین های دیگران، منابع طبیعی، منابع ملی و محیط زیست را به یکدیگر واگذر می کنند و این دست نوشته را با حضور 2 نفر از اقوام یا دوستان شان به عنوان شاهد اوراق را امضا و مالک می شوند؛ این افراد سپس به دادگاه می روند و درآنجا ادعایی برای دریافت سند مطرح می کنند که در اکثر موارد نیز ادعای آنها پذیرفته می شود.

وی گفت: از زمان تصویب قانون ثبت اسناد و املاک در سال 1310 تا سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی اسناد رسمی دارای اعتبار بود اما بعد از انقلاب عده ای به اعتبار اینکه معاملات شرعی هم داریم، این قانون و همچنین ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوروزی: همه به قفه حکومتی برگردند

نوروزی: همه به قفه حکومتی برگردند