مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 01:452023-11-13پزشكي

عناب و 16 خاصیت برای سلامتی


عناب میوه ای کوچک و شیرین است که به آن خرمای قرمز یا خرمای چینی هم می گویند و در کشور ما بیشتر به عنوان خشکبار، در کنار میوه هایی چون توت خشک و خرما و نیز به صورت دم کرده یا همان دمنوش عناب استفاده می شود.

- ویتامین سی: 69 میلی گرم (77 درصد از میزان نیاز روزانه بدن) پتاسیم: 250 میلی گرم (5 درصد از میزان نیاز روزانه بدن) آهن: 0٫48 میلی گرم عناب به دلیل محتوای فیبر بالا و کالری کم، یک میان وعده عالی و سالم محسوب می شود.

این میوه حاوی مقادیر کمی از چندین ویتامین و مواد معدنی است، اما در عوض غنی از ویتامین سی است که ویتامین مهم با خواص آنتی اکسیدانی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن به شمار می آید.

همچنین عناب حاوی مقدار مناسبی پتاسیم است که نقش حیاتی در کنترل عضلات دارد و با داشتن کربوهیدرات هایی به شکل قندهای طبیعی، انرژی بدن شما را تامین می کند.

عناب خشک که در بسیاری از نقاط جهان به شکل رایج تری نسبت به میوه تازه عناب استفاده می شود، دارای قند و کالری بسیار بالاتری نسبت به میوه های تازه است.

در طول فرآیند خشک شدن عناب، قندهای موجود در میوه غلیظ می شوند و همچنین ممکن است شکر اضافی به آن افزوده شود.

خواص عناب مطالعات مختلف نشان می دهد که میوه عناب ممکن است فواید چشمگیری برای سلامتی سیستم عصبی، ایمنی و گوارش بدن داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عناب و 16 خاصیت برای سلامتی

عناب و 16 خاصیت برای سلامتی