مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 15:472023-10-24اقتصادي

اسناد اعتباری بانک ها مدل جدید تامین نقدینگی کشاورزان


اسناد اعتباری مدل جدید تامین نقدینگی کشاورزان و اجرای کشاورزی قراردادی و الگوی کشت است که باید حمایت های بیشتری توسط بانک مرکزی انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، تامین امنیت غذایی تنها با تولید امکانپذیر نیست و تمام زنجیره های تولید تا رسیدن به سر سفره مردم باید تقویت شود در غیر این صورت اگر هر کدام از این حلقه ها سست باشد امکان پاره شدن هر کدام از آنها و آسیب دیدن تامین غذا خواهد شد.

زنجیره ها مراحل تولید، بازار، تامین نهاده، صنایع تبدیلی و تکمیلی، صادرات و واردات را شامل می شود، اما مهمترین مشکل در سالهای گذشته تامین نقدینگی بوده که بانک ها تا حد توان در قالب تسهیلات کم بهره در این باره تلاش کرده اند اما در بسیاری موارد کافی نبوده یا در زمان خودش نبوده است.

راهکار جدید، تامین مالی به روش اعتباری است  که در واقع بانک به جای پول نقد، اوراق مالی می دهد که قابل نقد کردن و تحویل به طرف های قرارداد تولید کنندگان است، این اقدام در تمام بخش های کشاورزی، صنایع و بخش های وابسته آنها قابلیت اجرایی دارد، که اخیرا تحت عنوان اوراق گام به فعالان و تولید کنندگان داده می شود.

محسن بدری عضو کارگروه ملی کشاورزی قراردادی در گفت وگو با خبرنگار فارس در این باره گفت: اوراق گام که یک ابزار اعتباری است، ابتدا مورد استقبال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسناد اعتباری بانک ها مدل جدید تامین نقدینگی کشاورزان

اسناد اعتباری بانک ها مدل جدید تامین نقدینگی کشاورزان