مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 15:202023-10-25سياسي

زندانیان حافظ قرآن و نهج البلاغه در اولویت عفو قرار می گیرند


با تصویب مجلس، زندانیان در صورت حفظ قرآن و نهج البلاغه، اخذ مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر یا شرکت فعال در فعالیت های فرهنگی در اولویت عفو و تخفیف مجازات قرار می گیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز(چهارشنبه،سوم آبان) مجلس شورای اسلامی، بند (ب)  و ماده الحاقی ماده 116 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس  زندانیان در صورت حفظ قرآن و نهج البلاغه، اخذ مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر یا شرکت فعال در فعالیت های فرهنگی در اولویت عفو و تخفیف مجازات قرار می گیرند.

بند(ب)-در طول سال های اجرای این قانون زندانیانی که حین حبس موفق به حفظ قرآن و نهج البلاغه، اخذ مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد و بالاتر شده یا در فعالیت های فرهنگی شرکت فعال داشته باشند، در اولویت عفو و تخفیف مجازات قرار می گیرند.

ماده الحاقی -در اجرای سیاست های کلی و اصول 157 و 158 قانون اساسی، مسئولیت و وظایف و اختیارات اجرایی (اداری و مالی) قوه قضاییه با استفاده از منابع داخلی و در سقف اعتبارات مصوب (با رعایت اصل 53 قانون اساسی و گردش خزانه) و رعایت ضوابط این فصل به عهده رییس قوه قضاییه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زندانیان حافظ قرآن و نهج البلاغه در اولویت عفو قرار می گیرند

زندانیان حافظ قرآن و نهج البلاغه در اولویت عفو قرار می گیرند