مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 10:552023-10-25سياسي

امام خمینی و دفاع از فلسطین


«این جرثومه فساد را که در قلب کشورهای اسلامی گماشته اند، تنها برای سرکوب ملت عرب نمی باشد، بلکه خطر و ضرر آن متوجه همه خاورمیانه است.

نقشه، استیلا و سیطره صهیونیسم بر دنیای اسلام و استعمار بیشتر سرزمینهای زرخیز و منابع سرشار کشورهای اسلامی میباشد، - پایگاه خبری جماران؛ منابع تاریخ و جغرافیای فلسطین از 2500 سال پیش از میلاد مسیح(ع) به این سو، سکونت قبائلی از جزیزه العرب ـ کنعانیان ـ و در ادامه عبرانیان را گزارش می­کنند که ادوار و حوادث و ماجراهایی بر آن گذشته است.

اما در یکی دو قرن اخیر در این سرزمین و بر ملت آن حوادث و فجایعی وارد شده که از مسائل مهم جهانی شده است.

در مناسبات ما قبل شکل گیری دولت ـ ملت، قدرت فائقه و متمرکز بر جوامع اسلامی امپراطوری عثمانی بوده است؛ حکومتی که خود را متولی امور مسلمین میدانست، اما متأسفانه در کارکردش از عمل بر اساس تعالیم و موازین اسلامی چندان خبری نبود و آنچه بیشتر رنج دهنده بود، نظام تبعیض آمیز به جای نظام عادلانه و عدالت محور بوده است.

در چنین فضایی قدرتهای سیاسی رقیب امپراطوری عثمانی یعنی انگلیس و فرانسه علایق و اهداف خود مبنی بر تضعیف رقیب ـ دولت عثمانی ـ را مساعد دیدند و تمایلات استقلال خواهانه اقوام غیر ترک و مشخصاً عربها را در جای جای جغرافیای این امپراطوری، از حجاز تا شامات و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام خمینی و دفاع از فلسطین

امام خمینی و دفاع از فلسطین