مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 12 آبان 1402 ساعت 10:552023-11-03اقتصادي

فروش هزار و 800 میلیارد تومان اوراق بانک مرکزی در بورس


بر اساس اعلام نتیجه چهاردهمین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی، هزار و 800 میلیارد تومان اوراق بانک مرکزی در بورس به فروش رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، چهاردهمین مرحله از حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال 1402 (مورخ 9 آبان 1402) برگزار شد.

این اوراق توسط بانک مرکزی برای اجرای سیاست های اقتصادی و برنامه های دولت، منتشر می شود و توسط بانک های عامل قابل بازخرید است؛ ضمن اینکه بانک مرکزی اصل پول و سود آن را برای خریدار ضمانت می کند و همین عامل سبب اطمینان بیشتر برای تزریق دارایی می شود.

در مرحله چهاردهم از فروش اوراق، بانک مرکزی هزار و 800 میلیارد تومان اوراق در بازار اولیه یعنی بورس به فروش رسانده است؛ نرخ بازده این اوراق از 25 درصد  تا 26.

1 درصد بوده است.

این برای چهارمین هفته متوالی است که بانک مرکزی نرخ بهره اوراق را بالا می برد.

پیش از این نرخ بازده این اوراق از 24.

60 درصد  تا 25.

70 درصد بوده است.

جزییات این گزارش به شرح زیر است: اوراق آراد فروخته شده در این مرحله، جهت تأمین نقدینگی مورد نیاز برای خرید کالاها و خدمات دستگاه های اجرایی موضوع اعتبارات هزینه ای و عمرانی مندرج در جدول شماره (7) قانون بودجه سال 1402کل کشور با سررسید 5 ساله، با نرخ سود سالانه و با مواعد پرداخت 6 ماهه، منتشر و در فرابورس ایران عرضه شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش هزار و 800 میلیارد تومان اوراق بانک مرکزی در بورس

فروش هزار و 800 میلیارد تومان اوراق بانک مرکزی در بورس