مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 11:402023-10-31سياسي

مهم ترین دلیل ورود افغان ها به ایران


حضور مهاجران افغانستانی در ایران این روزها بیش از همیشه مورد توجه است.

به گفته «مجتبی نوروزی» کارشناس مسائل افغانستان، بروز این پدیده بیشتر به دلیل «کلونی گزینی» آن ها و تحت تاثیر بازنمایی رسانه ای است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: مجتبی نوروزی معاون پیشین رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و کارشناس مسائل این کشور در ادامه بحث و بررسی های متعدد درباره حضور اتباع خارجی در کشور، پاسخگوی پرسش هایی شده که شرح آن را در ادامه می خوانیم.

باید بین افغانستانی های حاضر در ایران تفکیک قائل شد - در ماه های اخیر نگاه بسیاری از رسانه ها و مردم بیش از همیشه به موضوع حضور مهاجران افغانستانی در اماکن عمومی و به طور کلی شهرهای ایران دوخته شده است.

حوادثی هم که در سال های اخیر اتفاق افتاده از فروردین پارسال که چند طلبه در حرم رضوی هدف حمله قرار گرفتند یا بعد از آن حوادث تروریستی شاهچراغ و اخیرا ماجراهای مربوط به قتل مرحوم مهرجویی و همسرش حساسیت ها در مورد اتباع خارجی حاضر در ایران به خصوص افغانستانی ها را بیشتر کرده است.

نظر شما درباره این حساسیت ها چیست؟ آیا بروز و حضور اتباع خارجی در جامعه واقعا تشدید شده یا تصویری است که رسانه ها ارائه می دهند؟ همواره مسیر مهاجرت و بازگشت از مهاجرت بین ایران و افغانستان طی چند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهم ترین دلیل ورود افغان ها به ایران

مهم ترین دلیل ورود افغان ها به ایران