مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 15:052023-10-28اقتصادي

7 میلیارد جمعیت کره زمین شاهد ماه گرفتگی جزیی امشب شنبه


مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با بیان اینکه کل این ماه گرفتگی 4 ساعت و 25 دقیقه به درازا می کشد و گرفت جزیی امشب یک ساعت و 17 دقیقه طول می کشد، خاطر نشان کرد: - مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با بیان اینکه کل این ماه گرفتگی 4 ساعت و 25 دقیقه به درازا می کشد و گرفت جزیی امشب یک ساعت و 17 دقیقه طول می کشد، خاطر نشان کرد: نزدیک به 7 میلیارد نفر از جمعیت 8 میلیاردی ساکن کره زمین ، گرفت امشب را مشاهده خواهند کرد.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران از آغاز ماه گرفتگی جزیی در ساعت 21 و 31 دقیقه امشب 6 آبان ماه خبر داد و گفت: حدود 7 میلیارد نفر از 8 میلیارد جمعیت کره زمین شاهد این پدیده هستند.

  مهندس مسعود عتیقی در گفت وگو با ایسنا گفت: دو هفته پس از خورگرفت شنبه، 22 مهرماه سال جاری که متاسفانه از ایران قابل مشاهده نبود، امشب کره ماه در سایه زمین قرار می گیرد.

  وی ادامه داد: ماه گرفتگی امشب 6 آبان ماه در ساعت 21 و 31 دقیقه و 48 ثانیه در وضعیت نیم سایه آغاز می شود که در نجوم قدیم به آن خسوف غیرمریی می گفتند و در این شرایط از دید ناظران زمینی، تغییر نور ماه چندان محسوس نخواهد بود.

  عتیقی با بیان اینکه در زمان اوج این گرفت، فقط 6 درصد از سطح ماه تحت پوشش سایه زمین قرار می گیرد، یادآور شد: گرفت جزیی امشب در ساعت 23 و 44 دقیقه و 5 ثانیه به اوج می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 میلیارد جمعیت کره زمین شاهد ماه گرفتگی جزیی امشب شنبه

7 میلیارد جمعیت کره زمین شاهد ماه گرفتگی جزیی امشب شنبه