مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 12:452023-10-31اقتصادي

پنج روستای خراسان جنوبی برای ثبت جهانی ارزیابی شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از ارزیابی پنج روستای این استان برای ثبت در دهکده جهانی گردشگری خبر داد و گفت: معرفی مقصد گردشگری روستایی در سطح بین الملل از مزایای انتخاب شدن به عنوان روستای جهانی است.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی از ارزیابی پنج روستای این استان برای ثبت در دهکده جهانی گردشگری خبر داد و گفت: معرفی مقصد گردشگری روستایی در سطح بین الملل از مزایای انتخاب شدن به عنوان روستای جهانی است.

هادی شاهوردی، امروز سه شنبه 9 آبان در تشریح این خبر به رسانه ها گفت: بررسی و بازدید میدانی کارشناسان و ارزیابان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از روستاهای خراشاد، افین، نایبند، اصفهک و خور برای ثبت به عنوان دهکده جهانی گردشگری به مدت سه روز انجام شد.

وی افزود: این روستاها از نظر ظرفیت های تاریخی، فرهنگی، صنایع دستی، صنعت، محیط زیست و سایر موضوعات مورد بررسی قرار گرفتند و در این بازدید اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران روستاها نیز حضور داشتند و ضمن معرفی ظرفیت های روستا به سوالات کارشناسان برای تکمیل پرونده های ثبت جهانی پاسخ دادند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی اظهار داشت: بعد از ثبت جهانی 9 اثر از استان در قالب 6 گروه،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنج روستای خراسان جنوبی برای ثبت جهانی ارزیابی شد

پنج روستای خراسان جنوبی برای ثبت جهانی ارزیابی شد