مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 09:002023-11-02بين الملل

لزوم محاکمه اسراییل در دیوان بین المللی دادگستری


رژیم صهیونیستی باید طبق ماده 9 کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی در دیوان بین الملل دادگستری محاکمه شود.

- باشگاه خبری توانا: جنایات رژیم صهیونیستی در روز های اخیر در نوار غزه به حدی فرا رفته که حامیان غربی آن که عمدتاً با شعار های فریبنده قوانینی را در حوزه حقوق بشر و بین الملل وضع کرده اند، اذعان دارند که تمام قوانین بین المللی از 7 اکتبر سال جاری مرتباً نقض می شوند، هر چند که این اتفاق جدیدی نیست و نقض قوانین بین المللی کارنامه ننگین اسراییل را سیاه تر کرده است.

عمده حقوق دانان در عرصه بین الملل معتقد هستند تمام کشور های اسلامی و آزادی خواه باید طبق ماده 9 کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل کشی در دیوان بین الملل دادگستری علیه اسراییل طرح دعوی کنند.

این دولتها می توانند با عنوان اعمال نژاد پرستانه با تکیه بر میثاق بین المللی حذف تمام اشکال تبعیض نژادی سازمان ملل نیز از طریق کنواسیون مذکور علیه اسراییل طرح دعوا کرده و صدای گویای مردم مظلوم غزه در مجامع بین الملل باشند.

در همین زمینه دکتر محمد حسین ساکت حقوقدان و مستشار سابق دیوان عالی کشور به خبرنگار توانا گفت: بی شک اعمال اسراییل جزو جنایات جنگی است؛ اسراییل با قطع آب، برق، اینترنت، محاصره و بمباران های گسترده که غالبا جان غیر نظامیان را می گیرد، دست به این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم محاکمه اسراییل در دیوان بین المللی دادگستری

لزوم محاکمه اسراییل در دیوان بین المللی دادگستری