مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 07:502023-10-28پزشكي

خطر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در فصل پاییز


آنفولانزای فوق حاد پرندگان از جمله بیماری هایی است که با ورود پرندگان مهاجر به تالاب ها در فصل سرما افزایش پیدا می کند و در صورت رعایت نشدن موارد بهداشتی امکان انتقال این بیماری به انسان وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، هرساله با شروع فصل پاییز بیماری های تنفسی بسیاری از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا شیوع پیدا می کند، آنفولانزای فوق حاد پرندگان نیز از جمله بیماری هایی است که با ورود پرندگان مهاجر به تالاب ها در فصل سرما افزایش پیدا می کند و در صورت رعایت نشدن موارد بهداشتی امکان انتقال این بیماری به انسان وجود دارد.

فصل پاییز زمانی است که شیوع این بیماری افزایش پیدا می کند چرا که با سرد شدن هوا شرایط برای بقا و ماندگاری ویروس فراهم می شود.

در چهارمحال و بختیاری نیز تالاب های متعددی وجود دارد که میزبان برخی پرندگان مهاجر مانند اردک های وحشی است بنابراین کسب اطلاعات در خصوص بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان اهمیت زیادی دارد.

علائم بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در طیور پرندگانی همچون بوقلمون، شترمرغ، مرغ، خروس و پرندگان زینتی نسبت به آنفولانزای فوق حاد پرندگان حساسیت بالایی دارند، یکی از مهم ترین علائم این بیماری در پرندگان شروع ناگهانی و رو به رشد تلفات در آن هاست همچنین علائم ضعیف تا شدید تنفسی، ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در فصل پاییز

خطر شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در فصل پاییز