مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 09:452023-10-23اقتصادي

آمادگی کامل پارس جنوبی برای فصل سرد


مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تمام واحدها و تیم های عملیاتی پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی با توان 100 درصدی برای استقبال از روزهای سرد سال، - آمادگی کامل دارند.

احمد باهوش روز دوشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه عکس انجمن عکاسان پارس جنوبی به مناسبت بیست و پنجمین سالروز تاسیس این مجتمع گفت: از ابتدای سال 80 تاکنون یک هزار و 960 میلیارد متر مکعب گاز از طریق پالایشگاه های سیزده گانه این مجتمع شیرین سازی و به خط سراسری ارسال شده است.

وی گفت: نخستین تولید و شیرین سازی رسمی گاز طبیعی از پالایشگاه دوم پارس جنوبی (فازهای 2 و 3) و در سال 1380 با تولید روزانه 40 میلیون مترمکعب آغاز شد.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: در آن زمان روزانه 50 میلیون مترمکعب خوراک دریافتی از سکوهای میدان مشترک پارس جنوبی بود و 40 میلیون مترمکعب در روز گاز طبیعی تولید و شیرین سازی می شد.

باهوش یادآورشد: این در حالی است که با توسعه چشمگیر پالایشگاه های سیزده گانه پارس جنوبی در این 25 سال خوراک دریافتی مجتمع از سکوهای سرچاهی این میدان مشترک اکنون روزانه 650 میلیون مترمکعب است که 580 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در پالایشگاه ها شیرین سازی، تولید و به خطوط سراسری منتقل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی کامل پارس جنوبی برای فصل سرد

آمادگی کامل پارس جنوبی برای فصل سرد