مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 07:452023-11-20پزشكي

مورینگا ؛ درختی ارزشمند با قابلیت درمان 300 نوع بیماری


رییس مرکز نوآوری و خلاقیت شهرستان زهک گفت: مورینگا درختی ارزشمند که جنبه دارویی داشته و شرایط سازگاری آن با محیط زیست باعث شده تا پای این محصول به اراضی تحقیقاتی شهرستان زهک باز شود.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس مرکز نوآوری و خلاقیت شهرستان زهک گفت: مورینگا درختی ارزشمند که جنبه دارویی داشته و شرایط سازگاری آن با محیط زیست باعث شده تا پای این محصول به اراضی تحقیقاتی شهرستان زهک باز شود.

انصاری در گفت وگو با ایسنا- افزود: همکاران ما در مرکز نوآوری و خلاقیت شهرستان زهک، با استفاده از درخت مورینگا چند دارو ثبت اختراع کرده اند و برند سازی داروهای ساخته شده انجام گرفته و محصولات برای استفاده مردم روانه بازار شده است.

انصاری افزود: شرکت های دانش بنیان در این مرکز تاکنون پنج گیاه را ثبت کردند و از آن ها استفاده می کنند که یکی از آن ها درخت مورینگا است که پس از ثبت به کشاورزان آموزش داده می شود تا با کاشت این درخت هم تولیدات دارویی این گیاه افزایش یابد و هم برای کشاورزان درآمدی پایدار ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: مورینگا گیاه بومی شمال هندوستان است و هزاران سال است که به عنوان غذا و دارو در این مناطق استفاده می شود، این گیاه قابلیت درمان 300 نوع بیماری از جمله سرطان، بیماری های پوستی، محافظت از پوست و دیابت را دارد و سازگار با کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مورینگا ؛ درختی ارزشمند با قابلیت درمان 300 نوع بیماری

مورینگا ؛ درختی ارزشمند با قابلیت درمان 300 نوع بیماری