دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 12:452023-11-20اجتماعي

تلسکوپ فضایی جیمز وب، یک سیاره عجیب با ابرهای شنی و آسمان سمی کشف کرد

- تلسکوپ فضایی جیمز وب یک سیاره عجیب و غریب به نام WASP-107b را کشف کرده که آسمانی سمی و ابرهای شنی آن را احاطه کرده اند.

تلسکوپ فضایی جیمز وب تصویری از دنیای متفاوتی را ثبت کرده است.

WASP-107b یک سیاره غول پیکر گازی شبیه به نپتون است که به دور ستاره ای در فاصله 211 سال نوری از زمین می چرخد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگجت نیوز، تصاویر جیمز وب سطحی از بخار آب و دی اکسید گوگرد را روی جو این سیاره فراخورشیدی به نمایش می گذارد و ابرهای شن مانند سیلیکاتی روی آن را پوشانده اند.

با توجه به جو غیرمتراکم این سیاره، ستاره شناسان می توانند با استفاده از ابزار فروسرخ میانی این تلسکوپ به نام MIRI به طور عمیق تری آن را رصد کنند.

لین دسین، ستاره شناس و رهبر این تیم تحقیقاتی می گوید: کشف ابرهای شنی، آب و دی اکسید گوگرد در این سیاره توسط ابزار فراخورشیدی MIRI جیمز وب، مهم ترین بخش این پروژه بوده است.

این یافته می تواند درک ما از شکل گیری و تکامل سیاره ها را تغییر دهد و دیدگاه تازه ای را در مورد منظومه شمسی ما به وجود بیاورد.

کشف سیاره فراخورشیدی WASP-107b با ابرهای شنی عجیب سیاره WASP-107b جرم مشابهی با نپتون دارد، علیرغم اینکه شباهت زیادی با مشتری دارد.

تلسکوپ فضایی جیمز وب، یک سیاره عجیب با ابرهای شنی و آسمان سمی کشف کرد