مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 12:002023-10-31بين الملل

چرایی اقدام ضد صهیونیستی چین درباره جنگ غزه


اقدام چین در مخالفت و رد پیش نویس قطعنامه آمریکا علیه مقاومت در غزه در راستای سیاست پکن در زمینه حمایت از برقراری صلح در غرب آسیا و آمریکا به دلیل سیاست های ظالمانه خود مسئول تنش در آن منطقه است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت: شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه گذشته پیش نویس قطعنامه آمریکا را درباره غزه تصویب نکرد، زیرا امارات، روسیه و چین به آن رأی منفی دادند و آرای برزیل و موزامبیک ممتنع بود.

تنها 10 کشور حامی آمریکا پیش نویس قطعنامه را تأیید کردند.

مخالفت چین با پیش نویس قطعنامه پس از مشورت با تعدادی از کشورهای عربی انجام شد و این باور وجود دارد قطعنامه آمریکا روح قطعنامه های قبلی سازمان ملل متحد را نقض می کند و جامعه بین المللی را به جای اتحاد، به وادی تفرقه می کشاند و زمان مناسبی برای تصویب آن نیست.

درواقع، پیش نویس قطعنامه آمریکا راه حلی برای آتش بس ارائه نمی داد و  چین معتقد است، باعث تشدید جنگ می شد که بهای سنگین آن را باید غیرنظامیان پرداخت کنند.

همچنین در پیش نویس قطعنامه بمباران بی محابای رژیم صهیونیستی محکوم نشد، آمریکا حتی خواستار تحقیق درباره جنایت قتل عام کودکان، زنان و بیماران در بیمارستان الاهلی نیست و درخواستی برای رفع محاصره غزه مطرح نمی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی اقدام ضد صهیونیستی چین درباره جنگ غزه

چرایی اقدام ضد صهیونیستی چین درباره جنگ غزه