مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 10:452023-10-24اقتصادي

فرصتی که به جای زباله در رشت سوخت


حمیدرضا دنیادیده: بهمن ماه سال 1389 بود که دولت وقت در سفر به استان گیلان مصوب کرد تا با توجه به مشکلات عدیده ناشی از زباله در مناطق شمالی کشور، منابع مالی دولتی جهت احداث، خرید و راه اندازی کارخانه زباله سوز در شهرهای رشت، ساری و نوشهر تخصیص داده شود.

همچنین در سال 1392 و در راستای مصوبه هیئت وزیران، شهرداری رشت به عنوان متولی امر جمع آوری پسماند نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت تدبیر توسعه سلامت (TTS)، به ارزش 40 میلیون دلار در صورت تأمین منابع مالی از طرف دولت، اقدام کرد.

 انعقاد قرارداد شهرداری رشت با TTS در سال 1392 با گذشت حدود 10 سال از آغاز زمان انعقاد قرارداد شهرداری رشت با TTS، تاکنون حدود 9 میلیون دلار پرداخت شده و این طرح هم اکنون کمتر از 20 درصد پیشرفت کار دارد.

پیش افتادن احداث سه زباله سوز کشور از زباله سوز رشت این در حالی است که در سال 1394 با تأمین اعتبار مناسب نیروگاه زباله سوز تهران و در سال 1400 نیز با حمایت کامل دولتی، نیروگاه زباله سوز نوشهر به بهره برداری رسیدند و نکته حائز اهمیت دیگر اینکه نیروگاه زباله سوز ساری نیز اکنون با پرداخت مالی دولتی حدود 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

زباله سوز نوشهر مجمع نمایندگان گیلان خواستار تعیین تکلیف زباله سوز رشت اخیراً مجمع نمایندگان گیلان نیز طی نامه ای به آیت الله رییسی رییس جمهور ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرصتی که به جای زباله در رشت سوخت

فرصتی که به جای زباله در رشت سوخت