مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 12:202023-10-28بين الملل

درخواست آمریکا از چین درباره ایران و جنگ غزه


آمریکا از چین خواسته با استفاده از روابط خود با ایران و دیگر کشورهای منطقه غرب آسیا، از گسترش دامنه درگیری ها در این منطقه در نتیجه جنگ غزه جلوگیری کند.

- به گزارش  تابناک به نقل از فارس، یک رسانه غربی از درخواست کمک دولت جو بایدن از وزیر خارجه چین در جریان سفر اخیر او به واشنگتن برای ممانعت از گسترش دامنه جنگ در منطقه غرب آسیا خبر داد.

وانگ یی وزیر خارجه چین اخیرا یک سفر سه روزه به پایتخت آمریکا داشت و ضمن دیدار با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی خود، در کاخ سفید با جو بایدن رییس جمهور این کشور هم دیدار کرد.

روزنامه فایننشال تایمز روز شنبه (امروز) در یک گزارش خبر داد که واشنگتن از پکن درباره جنگ میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطین درخواست کمک کرده است.

طبق روایت این رسانه انگلیسی، آمریکا از چین خواسته است تا از روابط خود با ایران و دیگر کشورهای منطقه غرب آسیا به منظور تاکید بر آرامش و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری ها در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به غزه استفاده کند.

گفته می رود که مقام های آمریکایی این درخواست را در جریان سفر وانگ یی به واشنگتن مطرح کردند؛ سفری که طی آن وزیر خارجه چین با رییس جمهور آمریکا هم دیدار داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست آمریکا از چین درباره ایران و جنگ غزه

درخواست آمریکا از چین درباره ایران و جنگ غزه