مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 11:302023-10-26فرهنگي

کشف « شیء ماقبل تاریخی » در نقاشی 500 ساله (+عکس)


محققان دارتموث و دانشگاه کمبریج اخیرا کشف کردند که یکی از نقاشی های «ژان فوکه» که در حدود سال 1455 کشیده شده، آنچه را که احتمالاً اولین نمایش هنری از یک تیشه مُشتی است به تصویر می کشد و نشان می دهد که این اشیاء در قرن پانزدهم میلادی نیز جایگاه ویژه و مهمی داشته اند.

- محققان دارتموث و دانشگاه کمبریج اخیرا کشف کردند که یکی از نقاشی های ژان فوکه که در حدود سال 1455 کشیده شده، آنچه را که احتمالاً اولین نمایش هنری از یک تیشه مُشتی است به تصویر می کشد و نشان می دهد که این اشیاء در قرن پانزدهم میلادی نیز جایگاه ویژه و مهمی داشته اند.

فرادید نوشت: تا به حال مورخان هنر تصور می کردند که این فقط یک سنگ معمولی با شکل و شمایل نوک تیز و دندانه دندانه است؛ اما بررسی های محققان نشان می دهد که نقاش این اثر این سنگ را از روی یک شیء ماقبل تاریخی ترسیم کرده است.

 بیش از 500 هزار سال پیش، اجداد انسان از ابزارهای سنگی بزرگی که به تیشه مُشتی معروف است، برای بریدن گوشت و چوب و انجام حفاری استفاده می کردند.

این ابزارهای بیضی شکل و گلابی مانند ماقبل تاریخ که اغلب از سنگ چخماق ساخته می شدند، از هر دو طرف تراشیده شده و انتهایی نوک تیز پیدا می کردند.

 این تیشه ها از دیرباز آثاری مجذوب کننده در تاریخ اجتماعی و فرهنگی ما بوده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف « شیء ماقبل تاریخی » در نقاشی 500 ساله (+عکس)

کشف « شیء ماقبل تاریخی » در نقاشی 500 ساله (+عکس)