مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 11:052023-11-12سياسي

حجم پرونده های ورودی به دادسراهای همدان بسیار بالاست


دادستان همدان با اشاره به افزایش حجم ورودی پرونده ها از مراجع انتظامی به دادسرا، گفت: ضروری است تا در نحوه ارسال پرونده ها بازنگری و راهکارهای عملیاتی برای حل آن ارایه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان حسن خانجانی پیش از ظهر امروز در نشست تعاملی با ضابطان قضایی، با اشاره به حجم بالای پرونده های ورودی به دادسرا که به طور قطع در کیفیت رسیدگی ها، خواه ناخواه اثر می گذارد افزود: ضروری است تا از منشأ تشکیل پرونده در کلانتری ها و پاسگاه ها، این مهم بررسی و راهکاری اساسی برای کاهش آن ارایه شود.

وی افزود: درباره شکایات موضوع ماده 37 قانون آیین دادرسی کیفری تنها در صورتی پرونده به دادسرا ارجاع شود که تمام بخش های آن از جمله اظهارات شاکی، گواهان و متهمان و نیز تحقیقات محلی و میدانی و تمامی مشخصات دیگر تکمیل شده باشد و این موضوع درباره سایر پرونده ها نیز صدق می کند.

دادستان همدان عنوان کرد: صورتجلسات 110، در صورتی که منتهی به کشف جرم شده باشد؛ دقیق، تحقیق شده و مشروح به دادسرا فرستاده شود.

وی ادامه داد: همچنین در ارسال گزارش های الکترونیکی نیز به مانند گزارش های فیزیکی خلاصه ای از پرونده و اظهارات شاکی، گواهان و متهمان و نحوه جرم روی داده باید ضمیمه پرونده شده و ارسال شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجم پرونده های ورودی به دادسراهای همدان بسیار بالاست

حجم پرونده های ورودی به دادسراهای همدان بسیار بالاست