مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 15:352023-11-08پزشكي

سرطان روده را در مدت 10 دقیقه و با دقت بیش از 90 درصد شناسایی کنید


غربالگری سرطان روده هر چند با روش کولونوسکوپی تهاجمی است، ولی یکی از شرکت های دانش بنیان به تازگی کیت تشخیص سرطان روده ای را به تولید رسانده است که با سنجش میزان خون مخفی در مدفوع قادر است در مدت 10 دقیقه بروز بیماری سرطان را در مراحل اولیه بیماری تشخیص دهد.

- غربالگری سرطان روده هر چند با روش کولونوسکوپی تهاجمی است، ولی یکی از شرکت های دانش بنیان به تازگی کیت تشخیص سرطان روده ای را به تولید رسانده است که با سنجش میزان خون مخفی در مدفوع قادر است در مدت 10 دقیقه بروز بیماری سرطان را در مراحل اولیه بیماری تشخیص دهد.

سرطان روده؛ سومین سرطان شایع در ایران است و برآورد شده که سالانه حدود 3800 تا 4000 مورد جدید از سرطان روده بزرگ در کشور تشخیص داده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این بیماری هر چند از طریق غربالگری قابل پیشگیری و قابل درمان است، ولی روش تهاجمی و هزینه بر کولونوسکوپی سبب شده که افراد بالای 50 سال و در معرض خطر کمتر تمایلی به غربالگری داشته باشند این در حالی است که یکی از شرکت های دانش بنیان کیتی را به تولید رسانده که از طریق اندازه گیری خون مخفی در مدفوع، بیماری را در مراحل اولیه شناسایی کند.

خون مخفی (OB) در مدفوع به حالتی گفته می شود که در آن خون یا بقایای آن در مدفوع وجود دارد، اما قابل مشاهده نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرطان روده را در مدت 10 دقیقه و با دقت بیش از 90 درصد شناسایی کنید

سرطان روده را در مدت 10 دقیقه و با دقت بیش از 90 درصد شناسایی کنید