مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 17:402023-11-15بين الملل

جزییات جدید از تلفات اسراییل در 7 اکتبر؛ افسران گنبد آهنین هم کشته شدند


40 روز پس از آغاز نبرد طوفان الاقصی در 7 اکتبر، اطلاعات بیشتری از ضربه غافلگیرکننده حماس به رژیم صهیونیستی به دست آمده که یک نمونه آن، به سامانه پدافندی گنبد آهنین برمی گردد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - تسنیم نوشت: با گذشت حدود 40 روز از آغاز نبرد طوفان الاقصی در 7 اکتبر، اطلاعات بیشتری از ضربه غافلگیرکننده حماس به رژیم صهیونیستی به دست آمده که نشان دهنده عمق این ضربات در همان روز اول است که یک نمونه جدید، به سامانه پدافندی گنبد آهنین بر می گردد.

گنبد آهنین مهمترین و شناخته شده ترین سامانه پدافندی هوایی کوتاهبرد اسراییل است که به منظور مقابله با راکت ها و پهپادهای گروه های مقاومت ساخته و بکار گرفته شده است.

این سامانه پدافندی گران قیمت علی رغم ویژگی های خاصی که دارد، از برخی نقاط ضعف نیز برخوردار بوده و گروههای مقاومت در عملیات های راکتی خود بخصوص در روز 7 اکتبر از آن به بهترین شکل استفاده کردند.

رژیم صهیونیستی 10 آتشبار گنبد آهنین در اختیار دارد که هرکدام دارای 3 پرتابگر است ودر هر پرتابگر، 20 موشک زمین به هوای تامیر بکار رفته که مجموع این موشکها را به عدد 600 تیر می رساند.

یعنی در صورت شلیک همزمان راکتها با رقم بیش از این تعداد، از آنجا که بارگذاری (لود) دوباره موشک در لانچرها زمان زیادی نیاز دارد، گنبد آهنین قادر به رهگیری ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات جدید از تلفات اسراییل در 7 اکتبر؛ افسران گنبد آهنین هم کشته شدند

جزییات جدید از تلفات اسراییل در 7 اکتبر؛ افسران گنبد آهنین هم کشته شدند