مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 08:352023-10-25اقتصادي

برداشت طلای سرخ و آبیاری زعفران زارها با تانکر در فردوس


زعفران کاران دربرخی از روستاهای کوهپایه و بخش محدودی از روستای سرند ناچارهستند مزارع زعفران خود را با تانکر آبیاری کنند که البته هزینه های آن بالاست.

- علی امیر زاده، مدیرجهاد کشاورزی فردوس امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از این شهرستان اظهارداشت: فردوس با سطح زیرکشت 3 هزار و 100 هکتار زعفران رتبه سوم خراسان جنوبی را در زمینه تولید طلای سرخ داراست.

وی پیش بینی کرد امسال از این سطح زیر کشت 12 تن زغفران خشک تولید شود.

به گفته وی درسال های تر سالی برداشت زعفران از هر هکتار حدود 4 کیلو گرم و در سال های خشکسالی از هر هکتار حدود  3 کیلوگرم زعفران خشک برداشت می شود.

مدیرجهاد کشاورزی فردوس با اشاره به کمبود آب به خصوص در مناطق کوهپایه گفت: زعفران کاران دربرخی از روستاهای کوهپایه و بخش محدودی از روستای سرند ناچارهستند مزارع زعفران خود را با تانکر آبیاری کنند که البته هزینه ای بالایی دربردارد.

امیری افزود: از آنجایی که زعفران یک محصول چند ساله است و در سال های گذشته که دبی آب قنات ها در روستاها بیشتر بوده تعدادی ازروستاییان اقدام به کاشت زعفران در سطح وسیعتری کرده بودند که در زمان حال با کمبود آب مواجه هستند و سهم آنان از آب قنوات کفاف مزارع شان را نمی کند و به ناچار برخی مجبورهستند نسبت به آبیاری مزارع زعفران خود با تانکر اقدام کنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت طلای سرخ و آبیاری زعفران زارها با تانکر در فردوس

برداشت طلای سرخ و آبیاری زعفران زارها با تانکر در فردوس