مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 آبان 1402 ساعت 16:252023-11-13اقتصادي

خراسان شمالی 76 کتابخانه فعال دارد


مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: هم اکنون در خراسان شمالی 76 کتابخانه فعالیت می کند که از این تعداد 33 کتابخانه روستایی و 43 باب شهری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز مهدی آریان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته کتاب به اهمیت کتاب و کتابخوانی در کاهش آسیب های اجتماعی اشاره و اظهارکرد: هم اکنون در خراسان شمالی 76 کتابخانه فعالیت می کند که از این تعداد 33 کتابخانه روستایی و 43 باب شهری است.

وی با بیان اینکه 6 کتابخانه گلستان شهر، مرکزی اسفراین، قلعه خان، بام، مرکزی شیروان و ایور طی دو سال اخیر به بهره برداری رسیده است، گفت: با احداث این 6 کتابخانه به طور مجموع 6 هزار و 90 متر زیربنا به این مراکز فرهنگی اضافه شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه طبق استاندارد فدراسیون بین المللی انجمن ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا) سرانه تعداد کتابخانه ها به ازای هر 100 نفر 3 و یک دهم است، افزود: این سرانه در حال حاضر در خراسان شمالی 2 و 17 صدم است.

آریان در خصوص سرانه زیربنای کتابخانه های استان نیز بیان داشت: استاندارد ایفلا 3 و یک صدم است که این عدد برای استان ما هم اکنون 2 و 8 دهم بوده و طی دو سال اخیر 34 درصد رشد داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان شمالی 76 کتابخانه فعال دارد

خراسان شمالی 76 کتابخانه فعال دارد