مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 06:102023-10-24حوادث

دستگیری 2 حفار غیرمجاز آثار باستانی کردکوی


فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان از دستگیری دو حفار غیرمجاز در ارتفاعات کوهستانی شهرستان کردکوی با همکاری پلیس آگاهی و یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس از کردکوی، سرهنگ سید فرامرز میر شامگاه دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: بر اساس گزارش های دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر فعالیت مشکوک حفاران غیرمجاز در یکی از مناطق تاریخی ارتفاعات کوهستانی شهرستان کردکوی، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان افزود: پس از بررسی های میدانی و پایش منطقه، مأموران یگان حفاظت محیط زیست و یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با هماهنگی پلیس آگاهی کردکوی به محل اعزام و پس از انجام عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری دو حفار غیرمجاز شدند.

وی با بیان این که حفاران با تصور دست یابی به اشیای تاریخی اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند، گفت: از این دو فرد متخلف، یک قبضه سلاح شکاری، یک دستگاه ردیاب دستی و ادوات حفاری غیرمجاز کشف و ضبط شد.

میر ضمن تقدیر از همکاری یگان حفاظت محیط زیست استان و پلیس آگاهی در خصوص دستگیری این متخلفان، یادآور شد: در راستای اجرای اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع جرم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگیری 2 حفار غیرمجاز آثار باستانی کردکوی

دستگیری 2 حفار غیرمجاز آثار باستانی کردکوی