مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 20:402023-11-18پزشكي

این 2 بیماری عامل مرگ 215 هزار ایرانی است!


محسن بارونی، با بیان اینکه فشارخون بالا عامل مرگ و میر حدود 85 هزار نفر و دیابت نیز مستقیماً عامل مرگ و میر حدود 130 هزار نفر در کشور است، گفت: وزارت بهداشت با توجه به اهمیت بالای پیشگیری از فشارخون بالا و دیابت، - این پویش را آغاز کرده است.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اشاره به آغاز پویش ملی سلامت در کشور و غربالگری دو بیماری فشارخون بالا و دیابت، از مشارکت 70 هزار مراقب سلامت و بهورز در اجرای این پویش خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر، محسن بارونی، با بیان اینکه فشارخون بالا عامل مرگ و میر حدود 85 هزار نفر و دیابت نیز مستقیماً عامل مرگ و میر حدود 130 هزار نفر در کشور است، گفت: وزارت بهداشت با توجه به اهمیت بالای پیشگیری از فشارخون بالا و دیابت، این پویش را آغاز کرده است.

وی به کاهش سن ابتلای افراد به دو بیماری دیابت و پرفشاری خون در کشور اشاره کرد و گفت: در پویش ملی سلامت 29 هزار واحد بهداشتی کشور شامل حدود 18 هزار خانه بهداشت، 5 هزار و 600 مرکز جامع سلامت، 5 هزار و 500 پایگاه سلامت و 70 هزار مراقب سلامت و بهورز مشارکت دارند.

رییس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت یکی از اهداف پویش ملی سلامت را افزایش جمعیت یکبار خدمت گرفته در مراکز بهداشتی عنوان کرد و افزود: امیدواریم پس از ثبت اطلاعات افراد در این پویش و همچنین برنامه ملی سلامت خانو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این 2 بیماری عامل مرگ 215 هزار ایرانی است!

این 2 بیماری عامل مرگ 215 هزار ایرانی است!