مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 19:102023-10-30پزشكي

سندروم «خستگی مزمن» چیست؟


بعد از شنیدن اسم بیماری سندرم خستگی مزمن اولین چیزی که به ذهن ما می رسد این است که آیا ما هم مبتلا به این مشکل هستیم یا خیر.

- عصر ایران- این بیماری جزو آن دسته از بیماری هاست که متاسفانه علائم آن با هیچ دسته از بیماری های زمینه ای قابل توجیه نیست و یکی از بزرگترین چالش های اصلی سندروم خستگی مزمن،غیر ممکن بودن تشخیص این بیماری با روش های آزمایشگاهی است.

به طور کلی سندروم خستگی مزمن یک بیماری مزمن و پیچیده و ناتوان کننده است و افراد مبتلا به این بیماری مشکلات زیادی ایجاد می شود که در صورت درمان به موقع می تواند به صورت جدی کیفیت زندگی افراد را کاهش دهد لذا با توجه به اهمیت موضوع در این باره با دکترسیروس مومن زاده، فوق تخصص درد شناسی و طب درد و دکترارسلان گلشنی، متخصص حرکات اصلاحی ودکتر سیامک مرادی، فوق تخصص درد گفتگو شده است.

دکتر مومن زاده در این باره می گوید: به طور کلی سندروم خستگی مزمن نوعی اختلال پیچیده ای است که با خستگی شدید مشخص می شود و هیچ علت مشخصی ندارد.

وی اظهار کرد: سندروم خستگی مزمن با هیچ بیماری پزشکی قابل توضیح نیست و ممکن است خستگی با فعالیت جسمی یا روانی بدتر شود اما با استراحت نیز بهبود نیابد.

این بیماری همچنین به عنوان بیماری تحمل سیستمیک یا آنسفالومیلیتیت میالژیک شناخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سندروم «خستگی مزمن» چیست؟

سندروم «خستگی مزمن» چیست؟