مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 09:202023-10-28اقتصادي

سایه ای که دست از سر بازار پوشاک برنمی دارد


مدتی است که قاچاق پوشاک، تولید پوشاک داخلی را نشانه گرفته و برای جلوگیری و مبارزه با آن، سازمان ها و ارگان های مختلفی در کشور بسیج شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، با وجود اینکه ممنوعیت های وارداتی، ساماندهی واردات، محدود کردن حضور برندهای خارجی در کشور و مبارزه دولت با قاچاق، سبب کاهش قاچاق پوشاک شده، اما با گشتی در بازار می بینیم فروشندگان هنوز هیجان بیشتری نسبت به فروش پوشاک خارجی خود دارند و آن ها را از کالاهای ایرانی یک سر و گردن بالاتر معرفی می کنند.

البته این درحالی است که از تاثیر افزایش قیمت کالاهای داخلی و بعضا برابری آن ها با کالاهای خارجی نمی توان چشم پوشی کرد و همین موضوع عاملی شده تا عده ای از مصرف کنندگان، خرید پوشاک قاچاق خارجی را بر خرید پوشاک ایرانی ترجیح دهند.

با وجود شدت گرفتن اقدامات مقابله ای جهت جلوگیری از ورود، حمل و عرضه کالای قاچاق در یک سال گذشته، دولت تاکنون به طورکامل موفق به جلوگیری از قاچاق پوشاک نشده است.

در این خصوص سبحانی، یکی از فروشندگان پوشاک در بازار جنت مشهد اظهار کرد: فصل زمستان کوتاه بوده و تمام روزهای این فصل برف و باران نمی بارد که مردم بخواهند حتما لباس های گرم خریداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه ای که دست از سر بازار پوشاک برنمی دارد

سایه ای که دست از سر بازار پوشاک برنمی دارد