مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 05:052023-11-07پزشكي

کاهش اهدای خون تهرانی ها/ استفاده از ذخایر خونی جهت تامین نیاز روزانه


مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به کاهشی شدن روند اهدای خون در پایتخت همزمان با فصل سرد سال، گفت: میزان مصرف خون در استان تهران روزانه حدود 1500 واحد است اما با آغاز فصل سرما، - تنها 1200 واحد خون اهدا می شود و این یعنی روزانه 300 واحد از ذخایر خونی خود برمی داریم.

دکتر سید منتظر شبَّر در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت اهدای خون در استان تهران، گفت: هر ساله با شروع سرد شدن هوا و کوتاه شدن ساعات روز و به دلایل مختلفی از جمله بروز بیماری های فصلی از جمله سرماخوردگی، آنفلوآنزا و.

شاهد کاهش مراجعه برای اهدای خون هستیم.

وی افزود: در واقع افراد یا برای اهدای خون در شرایط سرماخوردگی مراجعه نمی کنند و یا اگر هم مراجعه کنند، ما از آنها می خواهیم یک هفته پس از بهبودی و برطرف شدن علائمی مانند عطسه، سرفه، آبریزش بینی و .

برای اهدای خون نزد ما بیایند.

بیماری های فصلی عامل کاهش اهدای خون او با تاکید بر اینکه روند کاهش مراجعه برای اهدای خون با آغاز فصل سرد همه ساله اتفاق می افتد، تصریح کرد: اما احساس ما این است که امسال این روند کاهشی زودتر از همیشه آغاز شده است و فکر می کنیم این موضوع هم به شروع زودتر بروز بیماری های فصلی مرتبط است که حتی یک ماه زودتر از همیشه آغاز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش اهدای خون تهرانی ها/ استفاده از ذخایر خونی جهت تامین نیاز روزانه

کاهش اهدای خون تهرانی ها/ استفاده از ذخایر خونی جهت تامین نیاز روزانه