مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 13:502023-11-06دانش

درمان کبد چرب با محصول نانویی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، کبد چرب یا استئاتوز کبدی، - محققان شرکت اکسیر نانوسینا موفق به تولید یک محصول نانویی با خواص ضدالتهاب شده اند که می تواند نقش مهمی در بهبود بیماری کبد چرب داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، کبد چرب یا استئاتوز کبدی، طیف وسیعی از بیماری ها را در بر می گیرد که ویژگی مشترک تمامی آن ها تجمع چربی در سلول های کبدی بوده که همراه با ضایعات اکسیداتیو التهابی است.

شایع ترین نوع کبد چرب، در جامعه ما کبد چرب غیرالکلی است که می تواند دیابت نوع دو را افزایش دهد.

بیماری کبد چرب غیر الکلی (NAFLD) یکی از شایع ترین اختلالات مزمن کبدی در جهان است که بیشتر افراد چاق، بی تحرک و مبتلایان به دیابت نوع دو را درگیر می کند.

این بیماری از طریق سطوح افزایش یافته ی تری گلیسرید، آنزیم های کبدی، برخی بیومارکر های التهابی و میزان چربی تجمع یافته در کبد قابل تشخیص است.

گیاه زردچوبه از طریق دخالت در مسیر سنتز کلسترول و کاهش لیپید ها و بازگشت آنزیم های کبدی آلانین آمینوترانسفراز (ALT) و آسپارتات آمینوترانسفراز (AST) به سطح نرمال و کاهش مقاومت ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان کبد چرب با محصول نانویی

درمان کبد چرب با محصول نانویی