مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 17:202023-10-25بين الملل

نظر مردم عربستان در مورد ایران چیست؟


نظر مردم عربستان در مورد ایران چیست، این پرسشی است که شاید برای بسیاری از مردم ایران به ویژه آن هایی که به روابط منطقه ای و بین الملل اهمیت می دهند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، افکار عمومی عربستان می گوید که رابطه با ایران، اهمیت کمی دارد هرچند از شدت این نگرش کاسته شده است.

ایران یکی از زمینه هایی است که بر سر آن، تفاوت رویکردی قابل توجهی میان اکثریت سُنی عربستان (90 درصد) و اقلیت شیعه آن (حدود 10 درصد که بیشتر در استان شرقی این کشور ساکن هستند) مشاهده می شود.

برای مثال، در شرایطی که 60 درصد سُنی ها، ایران را به عنوان یک دشمن تلقی می کنند، تنها 39 درصد شیعیان با این نگرش موافقند.

به همین شکل، دو سوم سُنی ها یعنی 68 درصد و نیمی از شیعیان عربستان یعنی 54 درصد می گویند که ازسرگیری رابطه سیاسی میان عربستان و ایران تاثیری منفی بر منطقه خواهد داشت.

این پاسخ ها، همچنین به عنوان نماد مخالفت مردمی پنهان با سیاست رسمی کشوری، اهمیت می یابد و به اعتبار یافته های کلی این افکارسنجی می افزاید.

با توجه به نتایج نظرسنجی های پیشین در این زمینه، به نظر می رسد که در گذر زمان، همین روند در مجموع ادامه یافته است.

در سال 2017 هم، 88 درصد مردم عربستان روابط با ایران را کم اهمیت می دانستند و در سال 2022 هم تقریبا 80 درصد مردم همین برداشت را داشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر مردم عربستان در مورد ایران چیست؟

نظر مردم عربستان در مورد ایران چیست؟