مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 11:052023-11-06اقتصادي

«کاملینا» معجزه روغنی برای دور زدن خشکسالی در گلستان


معرفی گیاهان جدیدی که بتواند در شرایط خشکسالی عملکرد اقتصادی و رضایت بخش داشته باشند، از راهکارهای منطقی برای رفع چالش های پیش روی آب و کشاورزی است و رقم «سهیل» از دانه روغنی «کاملینا» در ردیف همین گیاهان اقتصادی است.

- ایسنا/گلستان معرفی گیاهان جدیدی که بتواند در شرایط خشکسالی عملکرد اقتصادی و رضایت بخش داشته باشند، از راهکارهای منطقی برای رفع چالش های پیش روی آب و کشاورزی است و رقم سهیل از دانه روغنی کاملینا در ردیف همین گیاهان اقتصادی است.

حدود 95 درصد مصرف دانه های روغنی کشور وارداتی است و سالانه حدود 3.

3 میلیون تن روغن و دانه های روغنی وارد که از این مقدار حدود 1.

2 میلیارد دلار صرف واردات دانه های روغنی می ­شود، یعنی تنها پنج درصد از نیاز کشور به روغن در داخل تولید شده و بخش اعظم آن از خارج تأمین می شود.

با هدف دستیابی به امنیت غذایی و همچنین برای پاسخگویی به مطالبه و انتظار مردم برای تولید پایدار روغن کشور بایستی همه عوامل اثرگذار از قبیل فنی و علمی، بازرگانی و حمایتی را مدنظر قرار داد تا همواره توجیه اقتصادی برای کشت محصولات کشاورزی توسط زارع برقرار باشد.

دانه ای به اسم کاملینا که حالا با نام ایرانی سهیل ثبت ملی شده، دانه ای با وجود 40 درصد روغن، مقاومت بالا در مقابل خشکسالی و مصرف کم آب عملاً به معجزه ای برای تولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«کاملینا» معجزه روغنی برای دور زدن خشکسالی در گلستان

«کاملینا» معجزه روغنی برای دور زدن خشکسالی در گلستان